Indrukwekkend tripje - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Shannon Brakkee - WaarBenJij.nu Indrukwekkend tripje - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Shannon Brakkee - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend tripje

Door: shannonbrakkee

Blijf op de hoogte en volg Shannon

23 Oktober 2010 | Oostenrijk, Kufstein

Hallo allemaal!!

Vandaag was de trip naar Dachau. Om 9.30 verzameld met zo'n 25 studenten.
Eerst met de trein naar Rosenheim en dan door naar München en dan weer n trein naar Dachau en toen nog een bus naar het concentratiekamp. En toen waren we er eindelijk!!!
we besloten een audio tour te doen, dus iedereen ging op pad met een plattegrond van t complex.
Er vertelde een stem wat er te zien was en ook vertelde overlevenden hun verhaal.
Het was echt indrukwekkend om te zien hoe groot het was, helaas was er wel veel plat gegooid, dat was n beetje jammer.
Het museum was ook heel interessant maar heel groot.
Wat het meeste indruk op mij heeft gemaakt is toch wel het crematorium en de gaskamer en de uitleg hoe het dan ging. Daar kreeg ik wel een heel apart gevoel.
Iedereen was ook heel stil op het terrein en ook de weg terug naar München.
Daar hebben we nog ff een snelle tour door de stad gedaan en vervolgens zijn we weer in de trein terug gesprongen en om 18.00 waren we weer in Kufstein. Toen zijn we nog lekker uiteten geweest en hebben we de dag goed afgesloten.
Misschien dat we zo nog een lekker biertje gaan drinken maar dat ligt een beetje aan hoe moe ik straks ben.

Dikke kus en knuffels!!!