School is begonnen... - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Shannon Brakkee - WaarBenJij.nu School is begonnen... - Reisverslag uit Kufstein, Oostenrijk van Shannon Brakkee - WaarBenJij.nu

School is begonnen...

Door: shannonbrakkee

Blijf op de hoogte en volg Shannon

07 Oktober 2010 | Oostenrijk, Kufstein

Grüß Gott!!

Zo er is al meer dan n week voorbij sinds mn laatste reisverslag...En op aandringen van Pim dacht ik laat ik maar weer wat schrijven.

Laat ik eens beginnen met school, we hebben de intro gehad en dat was heel gezellig, welkomsdiner met gratis bier!!haha. vrijdag moesten we onze vakken kiezen, dat was nog een heel gedoe want de internationale studenten zijn eigenlijk hier om engels te leren en Elise en ik juist om duits te leren! na wat gemail naar Avans zijn we eruit, 1 of 2 vakken in t duits en de rest in t engels, ik heb gekozen voor marketing in t duits en verder ontzettend veel vakken goed voor 27,5 studiepunt(hoef er maar 15...) Aangezien we hier ook niet echt talen kunnen doen en ik me niet teveel wil vervelen leek me dit n goede oplossing. Maar nu zijn we er gisteren achter gekomen dat we n taalcursus kunnen volgen, per cursus 80€!!! en met t gevolg dat we heel ons rooster weer om moeten gooien, ff afwachten dus...
verder zijn we ook nog steeds op t wachten op een meneer van de administratie van de opleiding IBS om ervoor te zorgen dat we een gasprek krijgen met de man boven hem om te kijken of we wel duitse vakken mogen volgen!!maandag begint marketing al....
Ja t systeem is hier heel omslachtig, in nederland loop je gewoon naar binnen bij de persoon die je moet hebben, maar hier is die gang verboden terrein! alleen onder begeleiding mag je er komen enzo...

De eerste lessen heb ik al gehad, strustures in organizations en strategy in organizations, deze lessen zijn van 17.30 tot 20.45!!!echt heel erg wennnen dus!je zit eigenlijk heel de dag te wachten tot de les begint. maar de vakken zijn wel leuk, we moeten opdrachten doen in groepjes en dat zijn we gelukkig al gewend vanuit NL. Er zit geen tentamen aanvast maar gewoon een eindpaper.

nu ben ik vrij tot maandag, dus lekker genieten van n lang weekend!!

Gisteren hadden we een semesteranfangsparty, jaja er moet ook wel gefeest worden... het was in de kufa, 5 minuten lopen van hier en het was super gezellig! we waren er rond half 10 en ik lag na 2uur pas in bed! Elise hadden we wat eerder naar huis gebracht want die was niet zo lekker (lees: behoorlijk bezopen..) Ik heb lekker gedanst en gek gedaan en gekletst met veel mensen waarvan ik de namen al niet meer weet...

We hebben nu trouwens ook gelukkig internet thuis, duurde n kwartiertje en toen was t geregeld! Dus nu hoeven we niet meer op t balkon te zoeken naar een onbeveiligd netwerk of in t cafe te zitten. Het cafe was wel heel gezellig alleen kost al dat drinken zoveel geld!haha.
Nu kan ik lekker iedereen spreken en zien, dat is wel heel fijn hoor!

het weer is hier trouwens echt super goed!ben net terug van boodschappen doen en het is gewoon 21 graden! heel de week is t warm geweest en voor komende week voorspelt ie hetzelfde, dus dat wordt op de vrije dagen lekker op t balkon zitten!

nou ik ga nu maar weer eens stoppen, bedankt voor de lieve kaartjes en smsjes en mails!!

en ik beloof snel weer te schrijven!

liebe grüße,

Shannon

  • 09 Oktober 2010 - 15:12

    Oma:

    Bij mijn bezochte landen staan alleen Oostenrijn en Nederland. Je bent toch ook nog in Roemenie en Spanje geweest? Of heeft dit alleen met je school te maken. Ik merk wel dat je het erg naar je zin hebt in Oostenrijk en dat je goed je best doet.
    Groetjes en XXXXX van oma en opa

  • 09 Oktober 2010 - 15:12

    Oma:

    Bij mijn bezochte landen staan alleen Oostenrijn en Nederland. Je bent toch ook nog in Roemenie en Spanje geweest? Of heeft dit alleen met je school te maken. Ik merk wel dat je het erg naar je zin hebt in Oostenrijk en dat je goed je best doet.
    Groetjes en XXXXX van oma en opa

  • 09 Oktober 2010 - 15:35

    Shannon Brakkee:

    Hoi opa en oma!
    ben inderdaad in andere landen geweest maar dat zijn de landen waar ik mijn verslagen heb getypt sinds ik hier ben!
    maar dankjewel voor jullie reactie, vind ik leuk om te lezen!!
    xxx Shannon

  • 09 Oktober 2010 - 18:22

    Liesbeth:

    Lieve Shannon,

    Volgens mij gaat alles oké met je in Kufstein!!
    Ik heb voor het jou het boek van het Achterhuis van Anne Frank of had je dat boek al?

    Liefs van Liesbeth xxxxxx


  • 12 Oktober 2010 - 21:09

    Shannon Brakkee:

    Hoi Liesbeth,
    hier gaat alles goed hoor!
    maar dat boek heb ik nog niet! Stuur je t op...?? Ben al bijna door mijn boeken heen!!haha.
    kusjes shannon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Kufstein

Studiereis

Recente Reisverslagen:

24 November 2010

Al bijna 9 weken in Kufstein!

23 Oktober 2010

Indrukwekkend tripje

22 Oktober 2010

Lekker wandelen...!

17 Oktober 2010

Een heerlijk uitrust weekje!

07 Oktober 2010

School is begonnen...
Shannon

Actief sinds 18 Aug. 2010
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 22283

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 21 Januari 2012

Stage in Ierland

24 September 2010 - 27 Januari 2011

Studiereis

Landen bezocht: